Kellele kuulub sinu kaubamärk?31.03.2011

Kas ettevõtte kaubamärk on ikka sinu ettevõtte omandis või viitab see hoopis mõnele konkurendile? Viimasel ajal on sagenenud juhtumid, kus on selgunud, et ettevõtte kaubamärk ei pruugigi halvemal juhul üldse ettevõttele kuuluda või on samas tegevusvaldkonnas mitmeid eksitavalt sarnaseid kaubamärke, ärinimesid, domeeni- jt nimesid.

 

Allikas: http://www.thelegality.com/images/2FakeStarBucksLogos.jpg

Selline olukord võib tekkida, kui kaubamärgi väljatöötamisel on eeltöö jäetud tegemata ja/või kaubamärgi õigused registreerimata. Tavaliselt tuleb see ilmsiks, kui ettevõte asub sisenema välisturgudele ja on leidnud, et peaks oma kaubamärki kuidagi ka kaitsma. Kaubamärgi registreerimistaotluse ettevalmistamisel aga ilmneb, et samasugune või liialt sarnane kaubamärk on sihtturul juba registreeritud või on samas valdkonnas mitmeid teisi sama nimega ettevõtteid või domeene.

Kui ettevõtte tegevus põhineb ühel tootel/teenusel või toote-/teenusegrupil, siis on äriliselt otstarbekas kasutada sama nimetust nii ärinimes, domeenis, kui kaubamärgis. Turunduse eesmärgil on viimasel ajal üha enam levinud ka ettevõtte või toote tutvustusprofiilid Twitteris, Facebookis, LinkedIn'is ja teistes sotsiaalvõrgustikes.

Kui ettevalmistused toote müüki paiskamiseks tehtud, kaubamärk välja töötatud ja tuleb ilmsiks, et samasugune kaubamärk või domeen on juba kasutuses, siis selline olukord võib parasjagu peavalu ja täiendavaid kulutusi valmistada. Veel keerulisem on olukord aga siis, kui varasem nimetus on registreeritud kaubamärgina samas turupiirkonnas samas valdkonnas. Sel juhul ei ole võimalik enda kaubamärki kaitsta või kaubamärgi kasutama asumisel kaasneb varasema kaubamärgi omaniku õiguste rikkumine.

Selliste probleemide vältimiseks soovitame juba aegsasti läbi viia põhjalik uuring, kas ja millised nimetused on turul varasemalt juba kasutusel ning kas nimetud, mida soovitakse kasutusele võtta on vaba. Uuring aitab hinnata võimalusi enda kaubamärgi registreerimiseks ning vältida kellegi teise õiguste rikkumisi. Kui kaubamärgi väljatöötamine on tellitud mujalt, siis võib valida mõned meelepärasemad variandid disaineri poolt pakututest ning teostada uuring, kas ja milliseid sarnaseid kaubamärke juba varem kasutuses võib leida.

 

Allikas: http://www.yarnivore.com/francis/archives/images/love-actually.jpg

Oleme viimasel ajal panustanud ka kaubamärgi uuringute arendusse ning meil on võimalik teile pakkuda järgmisi internetipõhiseid uuringuid:
- uuring kaubamärkide (sh nii sõnalised kui kujutistega logod, nii kehtiva kui kehtetu registreeringuga) andmebaasides teie turupiirkonna, tegevusvaldkonna või konkurentide järgi;
- domeeninimede uuring;
- kasutajanimede/profiilinimede uuring enamlevinumates sotsiaalvõrgustikes;
- kujutise sarnasuse uuring - otsime teile välja, milliste sarnaste kujutistega logosid on varem kasutuses;
- nimetuse kasutatavuse uuring - otsime teile välja, kas ja mis kontekstis teie kaubamärgi, äri-, toote-/teenuse-, domeeni nimetust kasutatakse.

 

Ükski uuring ei anna 100% garantiid, kuid kui juba vähemalt üks eeltoodud uuringutest on teostatud on võimalikke riske juba oluliselt vähendatud.

 

Loe ka: Viime Thomson Innovation abil patendiuuringud uuele tasemele

 

 

 

 

Tagasi uudiste nimekirja

Uudised

Ettevõtjatele: uuring uue patendisüsteemi kohta

Ajakiri Managing Intellectual Property viib läbi uurimust uue loodava patendisüsteemi kohta.

18.02.2015 Loe edasi
EAS avas arendusosaku toetuse

EAS avas toetusmeetme, mis on mõeldud ettevõtetele erinevateks eeluuringuteks uudsete toodete-, teenuste või tehnoloogiate väljatöötamisel ja intellektuaalomandi kaitseks.

29.01.2015 Loe edasi
Kliki, et näha RSS uudised Kliki, et postitada seinale Kliki, et säutsuda

Liitu meie uudiskirjaga!

Meie teenused on rahastatavad EASi innovatsiooniosaku toetusega! Võimaluste täpsustamiseks palume võtta meiega ühendust.